Téměř každý z nás se minimálně jednou za svůj život setká s realitním makléřem. Mezi jednotlivými makléři jsou však rozdíly a ne každý makléř je dobrý makléř. Jak tedy poznat toho dobrého (nejlepšího) realitního makléře? Co všechno by pro Vás měl udělat?

Osloví klienty z řad poptávajících

Dobrá kancelář i dobrý makléř mají svou vlastní databázi klientů, kteří hledají nové bydlení. Ti by měli být jako první informování o každé nově nabrané nemovitosti. Každý dobrý makléř se nestará pouze o to, aby hledal nemovitosti k prodeji, ale zároveň pomáhá i těm, kteří něco hledají.

Zajistí nejlepší způsob propagace

Klasická inzerce v novinách i na internetových serverech není nic speciálního, naopak, je to naprostá samozřejmost. Vedle toho by měl makléř přemýšlet i o dalších způsobech propagace a nabídnout Vám je. Makléř samozřejmě nemůže znát nejnovější marketingové strategie, a proto by v kanceláři měl být i další odborník, který dokáže nemovitost propagovat na sociálních sítích, e-mailem, telefonicky a dalšími způsoby, které se hodí právě k prodeji té Vaší nemovitosti.

 Informuje

Makléř by měl podávat pravidelní informace o tom, jak to s prodejem vypadá, kolik zájemců se ozvalo a jaké jsou časové vyhlídky prodeje. Při prodeji luxusních nemovitostí, nebo větších komerčních prostor je na místě písemný report o průběhu prodeje. Makléř by neměl pouze vyinzerovat nemovitost a sedět s rukama v klíně.

Zajistí smlouvy a další administrativu

Samozřejmostí je spolupráce se zkušeným advokátem, který připraví smlouvy a je připraven do nich zapracovala veškeré připomínky. Makléř by Vás měl dopředu informovat o tom, co je běžné v rámci převodu práv k nemovitosti, a měl by umět vysvětlit vše, k čemu se ve smlouvě zavazujete.

Dobrý makléř tedy pracuje, ptá se Vás, stará se o Vás a zároveň naslouchá Vašim přáním. I když pověst realitních kanceláří i makléřů není dobrá, pořád se dá najít dobrá realitní kancelář, která Vám s prodejem nemovitosti pomůže a uleví Vám tak od starostí s tím spojenými.